Zdravě jíst

Vážené dámy, vážení pánové,

představujeme vám naši novou veganskou kuchařku Zdravě jíst, s podtitulem Veganská, bez pšenice, bez cukru, bez tropických plodin.

Autorkou je populární veganská blogerka Lenka Špaček, o které víme, že je maminkou dvou dětí a práce na kuchařce ji naprosto pohltila. Již od dětství ráda vaří a objevuje nové chutě, zároveň oslavuje ty tradiční, po generace opečovávané recepty.

A proč knížka vznikla?

Blog Zdravě jíst psala již sedm let a protože chyběla na trhu kuchařka, která bude 100% rostlinná, bude z českých lokálních surovin, bez exotických plodin a také opravdu zdravá  -bez cukru, pšenice a palmového tuku, tak se do ní s radostí pustila.

Lenka Špaček se věnovala práci na svém snu, na této kuchařce, poslední dva roky. Do týmu přibrala i grafičku Zuzanu Bürgerovou, která stála mj. za grafikou Apetitu a skvělou brněnskou fotografku Moniku Píšek.

Kniha přináší 70 osvědčených receptů, doplněných o spoustu názorných barevných fotografií. Na své si přijdou lidé s dietními omezeními, vegetariáni, vegani, reduktariáni, ale rovněž všichni ti, kteří chtějí objevovat a poznávat nové chutě. S výjimkou několika jídel, která jsou kořeněnější, jsou obsažené pokrmy svou skladbou vhodné i do dětského jídelníčku.

V úvodu knihy autorka mimo jiné píše:

„K sepsání kuchařky „Zdravě jíst“ jsem se odhodlávala už roky. Touha po vydání vlastní knihy mě provází od založení blogu a doposud jsem sbírala odvahu. Chtěla jsem, aby byla jiná než ostatní veganské kuchařky, a tak jsem si dlouho lámala hlavu s tím, jak ji pojmout.
Veganské kuchařky jsou povětšinou plné banánů, avokád, palmového nebo kokosového oleje, kakaa a dalších exotických potravin, které na náš stůl cestují tisíce kilometrů a jejich produkce často není příliš etická a ekologická.
V této kuchařce bych ráda ukázala, že i bez těchto potravin lze vařit chutné, rostlinné a plnohodnotné pokrmy.
Nejsem veganem jen kvůli zvířatům, ale rovněž i kvůli ekologii, a tak se snažím vařit hlavně z lokálních a sezónních potravin.
Vycházet budu především z českých a slovenských produktů, které lze u nás během roku zakoupit. Nakonec jsem se kvůli chutím rozhodla zachovat v receptech nelokální koření. Tam, kde mi přijde, že to bez něj není ono, tam jsem zanechala skořici, vanilku, citronovou kůru a další. Nikdy ne však ve velkém množství.
Doufám, že se vám bude podle mých receptů dobře vařit."

A tady je výsledek. Veganská kuchařka Zdravě jíst právě vychází – v pevné vazbě a plnobarevném provedení.

Jsme moc zvědaví, jak se vám naše první kuchařka bude líbit. Nechte se zlákat ukázkou z knihy.