Luštěniny

6970_titulni-obalka-veganska-kuchyne-72dpi-rgbJak čočka, tak hrách i fazole mají vysoký obsah rostlinných bílkovin a vlák- niny, a proto vás zasytí na delší dobu. V salátech, pomazánkách (str. 73), eintopfech nebo v „masových“ kuličkách (str. 128) a burgerových houskách (str. 133) se luštěniny postarají o zpestření jídelníčku a uspokojí i ty největší jedlíky – a navíc zdravým způsobem! Suché je lze skladovat do zásoby a používat podle aktuální potřeby.

K luštěninám se řadí i sušené sójové boby, které se pěstují i ve střední Evropě. Z nich si můžete sami vyrobit mimo jiné sójové mléko (str. 42), tofu (str. 26) a hedvábné tofu (str. 29). Pikantní sýr zvaný tempeh (str. 23) si připravíte nejen ze sójových bobů, ale i ze všech možných dalších druhů luštěnin.

 

Namáčení luštěnin, ořechů a semen

Luštěniny nejlépe před další úpravou namočte do vody. Tím se vyplaví, resp. deaktivují antinutriční látky, které by jinak zabraňovaly tomu, aby tělo z luštěnin přijímalo živiny.

 

lusteniny

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Tomáš Hlad & techka s.r.o.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení