Třísložkové karty hmyz a jiní bezobratlí

Kód: PDK114
235 Kč
Ihned k odeslání (1 ks)
Můžeme doručit do:
7.7.2022
Možnosti doručení

Dokážete k obrázkům malých živočichů přiřadit správné jméno? Učte se s dětmi o přírodě kolem nás zábavnou formou.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Tyto třísložkové karty se věnují hmyzu a jiným bezobratlým. 

Velikost největší karty je 8x11cm, jsou vytištěny na tvrdý křídový papír o gramáži 350g/m2, takže jsou poměrně tuhé, což zvyšuje jejich životnost. V balení je celkem 60 karet, které jsou dodávány v krásné papírové krabičce.

Třísložkové karty mají tři části:

  • kartu s názvem i obrázkem (kontrolní)
  • kartu pouze s obrázkem (objektovou)
  • kartu pouze s názvem (jmennou)

Všechny ilustrace jsou originální a jsou malované ručně akvarelovou technikou. Tyto karty jsou ideálním doplněním výukových karet Co se děje v trávě?, díky kterým se o jednotlivých živočiších dozvíte mnoho zajímavých věcí (třísložkové karty neobsahují informační texty).

 

10 způsobů jak využít třísložkové karty

Třísložkové karty jsou jednou z nejznámějších pomůcek používaných v Montessori výuce. Karty jsou vhodné k rozšiřování slovní zásoby, k učení nových pojmů nebo k nácviku čtení. Jedná se o velmi všestrannou pomůcku. Můžeme je použít pro přiřazování, k rozšiřování slovní zásoby, k nácviku čtení, k nácviku psaní, pro výuku posloupnosti různých dějů, pro klasifikaci předmětů podle různých vlastností apod.

Třísložkové karty mají tři části:

  • kartu s textem i obrázkem (kontrolní)
  • kartu pouze s obrázkem (objektovou)
  • kartu pouze s textem (jmennou)

 

Kontrolní karta je velmi důležitá, protože umožňuje dítěti pracovat zcela samostatně a samostatně si kontrolovat správnost vlastní práce. Schopnost samostatné kontroly chyb, je jedním z nejdůležitějších principů Montessori výuky. Dítě se tak učí, že je potřeba chyby najít a opravit je.

Karty jsou vhodné pro práci s dětmi různého věku - od velmi malých dětí od cca tří let věku až po ty starší. Mění se pouze způsob práce s nimi. Práce s třísložkovými kartami můžeme být velmi kreativní, v každém věku dítěte je používáme trochu jinak. Zde je několik tipů:

  1. U nejmenších dětí pracujeme pouze s obrázkem bez textu. Pomocí obrázků učíme naše nejmladší poznávat svět a pojmenovávat objekty v našem okolí. Dítě si díky tomu přirozeně rozšiřuje slovní zásobu. Při představování karet nejmladším nejdříve jednotlivé obrázky dětem představujeme „Toto je…“, dále pokračujeme „Ukaž mi…“ a nakonec se ptáme „Co je tohle?“.
  2. Starší děti, které již umí číst, mohou k sobě přiřazovat kartu s obrázkem a kartu s názvem a práci si kontrolovat pomocí kontrolní karty.
  3. Karty lze přiřazovat nejen jednu ke druhé, ale také k reálným objektům. Doporučuji např. natrhat si rostliny a přiřazovat kartičky k nim. Nejdříve by měly děti přiřadit k rostlině kartičku s obrázkem a poté se jménem. Nakonec si děti práci zkontrolují s pomocí kontrolní karty.
  4. Karty lze použít také k trénování paměti. Z karet vybereme několik obrázků, které viditelně položíme na plochu před sebou obrázkem nahoru. Po určitém čase obrázky otočíme nebo zakryjeme a dítě se snaží vyjmenovat, které obrázky před ním leží. Pokud je dítě úspěšné, můžeme zvýšit množství obrázků a naopak.
  5. Paměť můžeme trénovat také podobnou hrou, kterou nachystáme podobně jako předchozí hru. Místo zakrývání kartiček, ale zavře dítě oči a my jednu kartu odstraníme a ostatní zamícháme. Úkolem dítěte je uhodnout, kterou kartu jsme odstranili.
  6. S kartami můžeme uspořádat hledačku a to buď v interiéru, kdy děti dostanou obrázkovou část karet a hledají kontrolní část ukrytou někde v místnosti. Nebo můžeme vzít karty ven a děti mohou při procházce hledat objekty z karet (např. rostliny).
  7. Lze také hrát hru na detektiva. Karty vyložíme před sebe a dětem poskytujeme malá vodítka: „Myslím na zvíře, které má šest nohou…má červenou barvu…“ a děti hádají, o který obrázek jde.

 

Jakmile děti projeví zájem o písmena, můžeme karty velmi dobře využít k nácviku čtení. Při učení schopností nutných pro čtení můžeme využít následující postupy:

  1. Ještě předtím, než se děti naučí číst, mohou přiřazovat kartičku s názvem ke kontrolní kartě. Děti se tak naučí vnímat tvary písmen a slov.
  2. Děti mohou karty rozdělit na hromádky se stejným počátečním písmenem, přirozeně se tak učí jednotlivá písmena.
  3. Děti mohou přiřazovat k jednotlivým názvům písmena, která v nich vidí (pokud nemáme abecedu s jednotlivými písmeny, můžeme písmenka napsat jednotlivě na papír).

 

Čím je dítě starší, tím složitější témata můžeme využívat (můžeme se věnovat mimo jiné i jednotlivým částem, ze kterých se různé věci skládají). Děti se mohou postupně učit například jednotlivé části rostlin nebo třeba dopravních prostředků.

Karty lze velmi dobře používat také k opakování a upevňování různých pojmů. Vždy je důležité, aby dítě vidělo jednotlivé objekty i naživo, ne jen pouze na kartách.

Doplňkové parametry

Kategorie: Pexesa, karty, domina
Hmotnost: 0.2 kg
Věková kategorie: od 7 let

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Tomáš Hlad & techka s.r.o.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení